1. Altijd en overal bereikbaar
Met bellen via internet ben je niet meer afhankelijk van een vaste werkplek. Je kunt je gesprekken laten doorschakelen naar een mobiele telefoon, zodat je thuis of onderweg gewoon bereikbaar bent via je vaste zakelijke telefoonnummer. Hierdoor hoef je ook geen 06-nummer aan je klanten door te geven. Je bent bereikbaar zoals jij dat wilt. Thuiswerken wordt zo nog eenvoudiger, alle gesprekken kun je doorschakelen naar je mobiele telefoon of naar je vaste toestel dat je mee naar huis neemt. Prik thuis een internetkabel in je vaste telefoon en je bent direct bereikbaar op je zakelijke nummer. Zelfs bij een internetstoring kun je eenvoudig instellen dat de telefoon doorschakelt naar je mobiele telefoon, zonder dat je je 06-nummer hoeft door te geven aan je klanten.
2. Wisselgesprek
Ben je in gesprek als er een tweede telefoontje binnenkomt? Met cloud-telefonie kun je een wisselgesprek aannemen of je laat het telefoontje gaan. De telefonie is zo in te stellen, dat na enkele keren overgaan het gesprek automatisch overgaat naar een collega die wel beschikbaar is. Flexibiliteit en locatie-onafhankelijkheid zorgen niet alleen voor meer vrijheid en professionaliteit, maar ook voor een betere bereikbaarheid.
3. Schaalbaarheid en flexibiliteit
Een organisatie is altijd in beweging; soms komt er een medewerker bij, soms gaat er iemand weg. Met cloud-telefonie kun je gemakkelijk inspelen op die ontwikkelingen. Op basis van jouw wensen, kun je altijd gebruikers, functies en lijnen toevoegen of verwijderen. Schaalbaarheid is daarmee een belangrijk voordeel van cloud-telefonie, omdat je direct kunt inspelen op een nieuwe situatie. Het telefonieplatform beweegt met je organisatie mee, zodat je altijd de benodigde functies binnen handbereik hebt.
4. Lage kosten
Een belangrijk voordeel van cloud-telefonie is dat je geen fysieke, dure telefooncentrale meer hoeft aan te schaffen. Met behulp van een online beheersysteem kun je diensten gemakkelijk op- of afschalen op dagelijkse basis. Dat is vele malen goedkoper dan een telefooncentrale op locatie waarbij je vastzit aan een vast aantal lijnen en bijvoorbeeld monteurs moet inhuren voor het onderhoud van die telefooncentrale. Het onderhoud en de beveiliging bij cloud-telefonie worden namelijk automatisch gedaan door Telecom Raadgevers. Ook zijn de maandelijkse abonnementskosten en beltarieven van cloud-telefonie flink lager dan de abonnementskosten en beltarieven bij traditionele telefonie.
5. Betrouwbaarheid door snellere verbindingen
Doordat de huidige internetverbindingen steeds sneller en betrouwbaarder worden is internet bellen tegenwoordig van dezelfde geluidskwaliteit als de traditionele vaste lijn. Telecom Raadgevers kan je altijd adviseren over de juiste internetverbinding voor jouw organisatie.
Enthousiast over cloud-telefonie?
Hebben we je enthousiast gemaakt over cloud-telefonie en wil je weten wat Telecom Raadgevers voor jouw onderneming kan betekenen? Neem dan contact op met een van onze adviseurs. We helpen je graag!